J.A.L


John Ajvide Lindqvist. Sveriges skräckkonung?

 

Vilket epitet han har struntar jag i men något man inte ska missa är hans böcker. Möjligtvis kan man skippa Hanteringen av odöda och hans novellsamling Pappersväggar. Hanteringen av odöda för att den är relativt händelselös, platt och saknar förmågan att nagla sig fast i läsaren. Pappersväggar för att den ibland blir obegriplig och för att jag i allmänhet ogillar noveller eftersom de tar slut alldeles för fort.

 

Om jag börjar från början. Låt den rätte komma in. Har alltid varit skeptisk till övernaturliga inslag i böcker men denna gång när jag slungas in i Johns vampyrroman reagerar jag inte ens – allt är på riktigt. Det är så det känns och det är därför boken skrämmer mig. Det är en bra bok, ingen snack om saken, den hoppar mellan olika människor liv i en förort till Stockholm vars liv förändras när en vampyr flyttar in. Så vad kan jag säga - läs den och dukommer kanske förstå.

 

 

Titlar: Låt den rätte komma in, Pappersväggar & Hanteringen av odöda

Författare: John Ajvide Lindqvist

 

fortsättning följer...

 


Sagt

Vad tänker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mail: (publiceras ej)

URL/Din blogg:

Tanke:

Trackback
RSS 2.0