Women Unbound Challenge

Bloggen Women Unbound håller just nu på med s.k. utmaning. Den går ut på att läsa och recensera feministisk litteratur. Utmaningen har hållit på sedan i november 2009 och avslutas samma månad 2010. Alltså är det inte försent att delta.

Mer information om regler med mera hittar du här.

Jag tror att oavsett om man deltar eller inte så kommer resultatet bli väldigt intressant att läsa. Personligen ska jag först ta mig igenom sommarens bokhög som uteslutande innehåller svensk litteratur, men därmed inte sagt att jag inte kommer anta utmaningen.

Under Reading List finns tips på böcker som andra utmanare läser. Har du några tips på bra feministisk litteratur - svensk- eller engelskspråkig?

Sture


Sagt

Vad tänker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mail: (publiceras ej)

URL/Din blogg:

Tanke:

Trackback
RSS 2.0